Ігрові ПК.

15.10.2014 15:56

Домашні ігрові ПК 

 
Домашні ігрові ПК - це комп'ютери, призначені для ігор. Природно, це не означає, що для вирішення інших завдань такий комп'ютер використовувати не можна. Більш того, будь-який ігровий комп'ютер є універсальним, тобто окрім власне ігор подібні комп'ютери цілком можуть застосовуватися для вирішення таких завдань, як: 
  • робота з офісними додатками; 
  • робота з програмами по створенню інтернет-контенту; 
  • обробка цифрових фотографій; 
  • обробка відео- та аудіофайлів; 
  • робота з 3D-додатками; 
  • робота з Інтернетом; 
  • перегляд відео та прослуховування музичних файлів. 
Інша справа, якщо комп'ютер використовується переважно для вирішення зазначених завдань, а не для ігор, тоді ігровий ПК купувати зовсім необов'язково, цілком можна обійтися і більш дешевим універсальним комп'ютером. 
 
Звичайно, ігри бувають різні. Багато ігор не вимагають потужної графічної підсистеми і потужного процесора - для них цілком достатньо якого-небудь бюджетного комп'ютера за 300 дол. Тому потрібно відразу обмовитися, що під ігровим розуміється такий комп'ютер, на якому можна запускати всі найсучасніші ресурсомісткі 3D-ігри типу шутерів і грати без пригальмовування. 
Власне, термін «ігровий ПК» в даному випадку не означає, що на всіх інших комп'ютерах грати не можна. Звичайно, можна використовувати для цього і комп'ютери, які позиціонуються як універсальні для дому, однак в даному випадку, по-перше, не у всіх іграх забезпечуватиметься комфортна швидкість гри, а по-друге, для підвищення швидкості гри доведеться зменшувати дозвіл екрана, відмовлятися від використання технологій згладжування і фільтрації, а також зменшувати деталізацію гри. 
В ігрових комп'ютерах основна увага приділяється поєднанню відеокарти, процесора і пам'яті. Саме ці компоненти ПК визначають його продуктивність в іграх. 
Все ігрові комп'ютери по продуктивності і вартості можна умовно розділити на три рівні: вищий, середній і початковий. При цьому навіть на комп'ютері початкового рівня всі сучасні ігри повинні запускатися і забезпечувати комфортні умови гри. Різниця між ігровими комп'ютерами різних рівнів полягає в тому, що ігрові ПК вищого рівня здатні забезпечувати комфортні умови гри при високому дозволі екрану (1280x1024 або 1600x1200), що актуально при застосуванні моніторів з діагоналлю 20 дюймів і більше та при використанні різних технологій, що підвищують реалістичність зображення (анізотропна фільтрація, згладжування, деталізація, спецефекти і т.д.). 
Ігрові ПК середнього і початкового рівнів також забезпечують комфортні умови гри, але при менш високому дозволі і при зниженому рівні анізотропної фільтрації, згладжування, деталізації і т.д. 
Ігровий ПК вищого рівня 
 
Ігрові ПК вищого рівня - це самі високопродуктивні і дорогі комп'ютери. Говорити про оптимальну продуктивності в даному випадку не доводиться. Вартість таких комп'ютерів зашкалює за 1000 дол. 
Подібні комп'ютери є не тільки ігровими, але і універсальними: їх можна використовувати для вирішення всіх основних завдань (наприклад, для роботи з офісними додатками), проте це вкрай неоптимально і нерентабельно. 
В ігрових комп'ютерах вищого рівня застосовуються самі високопродуктивні на даний момент компоненти. 
Ігровий ПК вищого рівня можна створити на основі як процесорів Intel, так і AMD. Розглядати якусь одну платформу нам не має сенсу з однієї простої причини: і у компанії Intel, і у компанії AMD є чимало прихильників. Який би потужний процесор ні випустила компанія Intel, очікувати, що прихильники компанії AMD його придбають, не доводиться. Вірно і зворотне: фанатичні шанувальники Intel нізащо не стануть використовувати платформу AMD. А тому ми розглянемо конфігурації ігрових ПК як на процесорах Intel, так і на процесорах AMD. 
Однак на одному аспекті вибору процесорів все ж має сенс зупинитися. Як відомо, існують одноядерні, двоядерні і навіть чотириядерні процесори для настільних ПК. Багатоядерні процесори дозволяють отримати виграш в продуктивності тільки в тому випадку, якщо використовуються додатки, оптимізовані під многоядерную архітектуру, тобто можуть добре распараллелівать.
 В даний час ігор, які були б оптимізовані під многоядерную архітектуру і могли б отримати реальний виграш від застосування многоядерного процесора, не так вже й багато. Крім того, знайдеться чимало ігор, в яких комп'ютер на базі одноядерного процесора покаже вищі результати, ніж комп'ютер на базі двоядерного. Але, власне кажучи, у користувачів немає вибору. По-перше, одноядерні процесори активно витісняються з ринку багатоядерними, а по-друге, що більш важливо, змінюється ідеологія написання додатків. Все нові додатки (у тому числі і гри) або нові версії вже існуючих оптимізуються під многоядерную архітектуру процесорів. А тому недалекий той день, коли про одноядерной архітектурі процесорів можна буде забути, з урахуванням же того, що комп'ютер купується не на один місяць, а як мінімум на три роки, при виборі процесорів варто віддавати перевагу все-таки багатоядерним процесорам.